January 13, 2013

PERBENGKELAN PROGRAM RAKAN MUDA TAHAP EMAS PERINGKAT NEGERI MENCAPAI OBJEKTIF

13 Januari 2013 (Ssabtu): Kompleks Belia dan Sukan Negeri Johor

Penolong  Pengarah Rakan Muda Negeri Johor menutup rasmi perbengkelan
Tahap Emas Peringkat Negeri Johor
Bengkel Pengurusan Tahap Emas telah dihadiri oleh 50 peserta dari seluruh negeri Johor. Majlis perasmian penutup disempurnakan oleh Penolong Pengarah Rakan Muda Negeri Johor, Noremelia Rosla di Kompleks Belia dan Sukan Negeri Johor petang ini.

Ketua peserta bengkel Kamsani Subroto ditemui berkata, kami berterima kasih kerana mendapat peluang mengikuti bengkel selama 2 hari satu malam bermula Jumaat lepas. Banyak yang kami pelajari khususnya dalam pembuatan kertas konsep Projek Penempatan Remaja Perdana.

Katanya lagi Projek Penempatan adalah salah satu komponen wajib untuk setiap peserta tahap Emas disampiing komponen Khidmat Masyarakat, Rekreasi Fizikal, Kemahiran dan Penjelajahan Lasak yang perlu dilalui. Projek ini perlu memerlukan 5 hari 4 malam berturut-turut dan disokong oleh Kementerian Belia dan Sukan.

Pemegang tahap Emas 2010, Ravichandran a/l Balasubramaniam yang merupakan Youth Representative : Asia Pacific turut memberikan tip-tip penting dalam ceramahnya.

Turut hadir dalam majlis ini ialah pegawai Khas Kementerian Belia dan Sukan Kebangsaan, pegawai-pegawai JBS Negeri Johor diketuai oleh Hjh Supiati Sahuni, Faezah, Halim, Hizri dan Helmi. Begitu juga guru pemimpin Program Rakan Muda Sekolah dari beberapa buah sekolah negeri Johor turut menjayakannya.



Pegawai JBS dan guru sekolah

Penyampaian sijil penyertaan

Pemegang Tahap Emas 2010
turut memberikan motivasi kepada peserta bengkel



Peserta bengkel bersama pihak penganjur


No comments:

Post a Comment